Dermatic.pl Aesthetic Business

Treści edukacyjne jako forma promocji gabinetu kosmetologicznego

venome xxl 1200x300
, ten tekst przeczytasz w: 3 minuty
Content marketing polega na dzieleniu się z klientami wartościowymi treściami edukacyjnymi, które mają pomóc w rozwiązywaniu ich problemów. Upraszczając – rozwiązać go za nich. Jednocześnie pomaga zachęcić klienta do zakupu usługi lub produktu. Czy faktycznie działa i warto wykorzystać go w promocji kliniki lub gabinetu zabiegów estetycznych?

Natalia Stojanowska

Content marketing – strategia do zwiększenia zysków

Ilość publikowanych treści sprzedażowych jest obecnie tak duża, że potencjalni klienci są coraz bardziej odporni na klasyczne działania sprzedażowe. Jak zatem zainteresować konsumenta zakupem?

Content marketing czy marketing treści to obok influencer marketingu jedna z wiodących obecnie strategii marketingowych. Koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu treści edukacyjnych. Jej celem jest zainteresowanie sprecyzowanej grupy odbiorców i nakłonienie ich do zakupu produktów lub usług [1].

Przykładem content marketingu są artykuły publikowane na blogu, analizy przypadków, diagramy, infografiki czy e-booki. Coraz częściej stosuje się również gry, ankiety, konkursy w serwisach społecznościowych. Kolejnym przykładem są podcasty, bezpłatne webinary i szkolenia online.

Jaki format treści wybrać?
REDPIXEL.PL/shutterstock.com

Najpopularniejszymi formatami treści są materiały wideo oraz artykuły blogowe. Oprócz tego, bardzo popularne są obrazki, infografiki oraz case studies. Rodzajem najbardziej popularnego formatu wideo są krótkie nagrania publikowane na platformie TikTok oraz rolki na Instagramie.

Wbrew powszechnej opinii prowadzenie bloga edukacyjnego jest nadal jednym z wiodących sposobów dotarcia do klienta. Materiały muszą być jednak proste w odbiorze. Stąd coraz częściej wiedzę przekazuje się w formie obrazka, infografiki czy opisowego przykładu [2].

Gdzie publikować treści edukacyjne?

W pierwszej trójce w 2022 r. znalazły się platformy społecznościowe, blogi edukacyjne oraz email marketing (newsletter) [3].

W 2022 r. Facebook (63%), LinkedIn (53%) i Instagram (39%) uzyskały najlepsze wyniki marketingu treści [4]. Warto zatem aktywnie prowadzić komunikację marketingową na tych właśnie platformach społecznościowych [4]. Właściciele gabinetów kosmetologicznych powinni również skupić swoją uwagę na wykorzystaniu bloga oraz newslettera jako narzędzia dydaktycznego klientów. Wykorzystując te formaty warto skupić się na artykułach instruktażowych, trendach oraz przewodnikach i e-bookach [5].

Treści edukacyjne a zakaz reklamy
oatakoi/shutterstock.com

Publikowane treści edukacyjnych w internecie nie jest sprzeczne z ograniczeniami, które wynikają z ustawy o wyrobach medycznych.

Content marketing służy przekazywaniu wiedzy na temat danego zagadnienia. Jego zadaniem jest zwiększenie świadomości na dany temat oraz dostarczenie obiektywnych danych o produkcie lub usłudze. Nie jest reklamą.

Właściciel gabinetu kosmetologicznego może zatem publikować wideo z zabiegów w mediach społecznościowych. Nagranie musi jednak mieć charakter wyłącznie edukacyjny. Nie mogą pojawić się na nim informacje promujące konkretne produkty lub usługi.

Zalety wykorzystywania treści edukacyjnych w promocji gabinetu kosmetologicznego

Publikowanie treści edukacyjnych buduje zaufanie i wizerunek eksperta. Pomaga nakierować klienta na konkretne rozwiązanie, którym jest zakup określonego zabiegu. Oprócz tego, marketing treści jest tańszy niż większość rozwiązań marketingowych. Treści edukacyjne wspierają również inne działania marketingowe.

Podsumowując… Wykorzystanie jakościowych treści przyśpiesza zdobycie potencjalnych klientów. Tworzenie przemyślanych materiałów ma za zadanie nie tylko zainteresować i wyedukować klienta, ale również zatrzymać ściśle wybraną grupę docelową. Publikowanie treści edukacyjnych to świetny sposób na dotarcie do idealnej grupy docelowej.

Natalia Stojanowska
Radca prawnymediatorka, praktykuje prawo w dziedzinie umów, e-commerce, RODO, zarządzania bezpieczeństwem informacji. Absolwentka Programu LL.M. – prawo amerykańskie na Uniwersytecie Oregońskim w Oregonie, USA. Wspiera prawnie biznesy online w ich działalności. Pomaga przy tworzeniu sklepów online i wprowadzaniu e-produktów do sprzedaży online. Pokazuje, jak sprzedawać w sieci zgodnie z prawem. Autorka książki „Konkurs w social mediach. Jak przeprowadzić go zgodnie z prawem?” Na swoim blogu www.stojanowska.com/blog pomaga przedsiębiorcom zrozumieć zawiłości prawne.

Bibliografia
  1. Content Marketing vs. Influencer Marketing – What is Better?, (online:) https://whatstheword.co/blog/content-marketing-vs-influencer-marketing/, dostęp 10.07.2023 r.
  2. HubSpot, State of Inbound Marketing Trends (2022), (online:) https://www.hubspot.com/hubfs/2022_State-of-Inbound-Marketing-Trends_V08122022.pdf, s. 11, dostęp: 10.07.2023 r.
  3. HubSpot, State of Inbound Marketing Trends (2022), (online:) https://www.hubspot.com/hubfs/2022_State-of-Inbound-Marketing-Trends_V08122022.pdf, s. 9, dostęp: 10.07.2023 r.
  4. 13th Annual, B2B Content Marketing. Benchmarks, Buddet and Trends, (online:) https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2022/10/b2b-2023-research-final.pdf, dostęp 10.07.2023 r.
  5. Most popular blog content formats according to bloggers worldwide as of September 2019, (online:) https://www.statista.com/statistics/314422/blogging-format-content/, dostęp: 10.07.2023 r.
Pobierz materiały edukacyjne
Facebook Instagram Youtube Spotify