Dermatic.pl Aesthetic Business

portal informacyjno-branżowy ISSN 2719-7980

Jak znaleźć idealny lokal na gabinet zabiegów estetycznych?

, ten tekst przeczytasz w: 4 minuty
Po 15 latach pracy mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że praca pośrednika jest niezwykle ciekawa. Codziennie mamy do czynienia z nowymi klientami, którzy mają różne potrzeby i oczekiwania. Ciężko się w takiej sytuacji narzekać na nudę. W ostatnim czasie trafił do nas klient poszukujący lokalu na gabinet zabiegów estetycznych.

Marcin Witkowski

Było to dla na naszego zespołu ciekawe wyzwanie, choć jak się okazało nie tak łatwe do wykonania jak wstępnie zakładaliśmy.

Pytanie – odpowiedź

Przed rozpoczęciem poszukiwań wspólnie z naszym klientem staraliśmy się znaleźć odpowiedzi na zasadnicze pytania, które pojawiły się w takiej sytuacji:

  • Czy chcemy być właścicielami lokalu, a jeśli tak to czy wolimy budować obiekt sami, czy kupić coś gotowego?
  • Czy może preferujemy lokal wynająć lub wyleasingować?
  • Jakim budżetem dysponujemy?
  • W jakim czasie chcielibyśmy rozpocząć działalność?
  • Jak długo planujemy prowadzić działalność w nowym miejscu?
  • Czy zamierzamy rozwijać działalność o dodatkowe aktywności, czy poprzestać na tym co robimy obecnie?
  • Czego oczekuje nasza docelowa grupa klientów? Jakiego standardu? Jak do nas trafia? Czym do nas dojeżdża?

Im bardziej skomplikowana działalność i im ostrzejsze musi spełnić wymagania, tym trudniej o znalezienie gotowego lokalu, który by całkowicie spełniał nasze oczekiwania. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest realizacja projektu od zera z architektem.

Każde z tych pytań prowadziło do innej konkluzji. Dodatkowo działalność w zakresie zabiegów estetycznych z punktu widzenia pośrednika dzieliła się na dodatkowe dwie grupy:

  • Działalność medyczna i paramedyczna, która wymaga odbioru lokalu przez Sanepid;
  • Działalność bliższa kosmetologii, która ma mniejsze wymagania co do norm, które musi zapewniać lokal.
Oferta szyta na miarę

Szczęśliwie naszemu klientowi, który prowadzi działalność z pogranicza medycyny estetycznej i kosmetologii, udało się zaproponować rozsądne i finansowo efektywne rozwiązanie. Po upływie kilkunastu tygodni, po sprawdzeniu wielu opcji i obejrzeniu wielu ofert podpisaliśmy długoletnią umowę najmu lokalu, który pełnił poprzednio funkcję wysokiej klasy gabinetu stomatologiczno-ortodontycznego.

Lokal położony był na parterze w prawie nowym budynku deweloperskim. Nie wymagał wielu prac adaptacyjnych, gdyż na wstępnie spełniał wymogi Sanepidu. Ponadto miał wydzielone gabinety zabiegowe, urządzoną przestronną i przytulną poczekalnię z rejestracją. A także zapewniał bardzo dobry dojazd i łatwy parking dla docelowej grupy klientów.

alt="idealny lokal na gabinet"
zorandim75-stock.adobe.com

Po tym empirycznym doświadczeniu, wiemy już, że im bardziej skomplikowana działalność i im ostrzejsze musi spełnić wymagania, tym trudniej o znalezienie gotowego lokalu, który by całkowicie spełniał nasze oczekiwania. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest realizacja projektu od zera z architektem. Pozwoli to wybudować taki obiekt, jaki jest nam rzeczywiście potrzebny.

Wszelkie kompromisy na dłużą metę będą uciążliwe i ograniczą nas biznesowo. Z drugiej strony, aby realizować taki projekt należy dysponować odpowiednim zapleczem finansowym. A także uzbroić się w cierpliwość, bowiem procedury administracyjne i prace budowlane mogą toczyć się kilkanaście miesięcy.

Jeżeli nasza działalność jest prosta i nie wymaga wiele od lokalu, wówczas łatwiej zdecydować się na wynajem lub zakup gotowego lokalu. Po naszej stronie zostanie tylko adaptacja i zagospodarowanie jego wnętrza. Ta opcja jest rozsądniejsza, gdy nasz budżet jest ograniczony i chcemy zacząć działalność możliwie jak najszybciej. To również dobre rozwiązanie, gdy dopiero startujemy w tej branży.

Kim są nasi klienci?

Naszym zdaniem istnieją obecnie dwa aspekty, które za rzadko bierze się pod uwagę zanim przystąpi się do inwestycji.

Po pierwsze należy dobrze zbadać naszą grupę klientów. Znamy przypadek gabinetu, który przeniósł się po wielu latach z siedziby w powojennym budynku do nowoczesnej siedziby w szklanym biurowcu. Mimo zapewnienia znacznie lepszego standardu, stracił dużą część swoich klientów, gdyż nie zapewniono im przypisanych miejsc parkingowych. Klient, który korzysta z usług medycyny estetycznej jest najczęściej klientem zamożnym lub aspirującym i korzysta z samochodu, a nie komunikacji miejskiej. Dlatego tak ważne jest, aby mógł do nas bez kłopotu przyjechać i zaparkować. Dlatego kierujmy się mottem, że zanim coś zmienimy, sprawdźmy czy taką zmianę docenią nasi klienci.

Zmieniając siedzibę lepiej wynająć, kupić lub zbudować nieco za duży lokal niż za mały.

Po drugie należy spojrzeć w szklaną kulę i zastanowić się czy za 5 lat będziemy robić to samo co robimy teraz. I czy nadal będzie nas to satysfakcjonować biznesowo. Naszym zdaniem, zmieniając już siedzibę lepiej wynająć, kupić lub zbudować nieco za duży lokal niż za mały. Patrząc wstecz jak rozwijają się gabinety zabiegów estetycznych, mało który myśli o ograniczaniu działalności, a większość szykuje się na ekspansję. Dlatego warto zapewnić sobie więcej przestrzeni na nowe pomysły, które moglibyśmy wprowadzić w przyszłości.

Przejdźmy do konkretów

Jak zatem zabrać się do tego przedsięwzięcia, aby skończyło się sukcesem? Przede wszystkim trzeba wszystko dobrze zaplanować. Dokładnie przeliczyć nasz budżet, zaplanować koszty oraz dać sobie odpowiednio dużo czasu. Albowiem czasami na nowy lokal można czekać nawet ponad rok.

Zabierając się do przedsięwzięcia należy zwrócić się o pomoc do specjalistów: lokalnego pośrednika nieruchomości, architekta, prawnika, doradcy finansowego.

Następnie, należy zwrócić się o pomoc do specjalistów, którzy z naszego doświadczenia są w tym procesie bardzo przydatni. Po pierwsze będzie to dobry lokalny pośrednik, który przeprowadzi nas przez całą transakcję. Po drugie sprawny architekt, który zaprojektuje lokal na naszą miarę i będzie pełnił nadzór nad pracami wykończeniowymi. Przy większych inwestycjach do tej grupy dopisalibyśmy dodatkowo prawnika, który zadba o nadzór nad stroną prawną przedsięwzięcia, księgowego lub doradcę finansowego, który zapewni kontrolę płynności finansowej podczas inwestycji. A także agencję reklamową, która zajmie się oprawą marketingową naszej przeprowadzki.

Marcin Witkowski

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Od 15 lat pośrednik i zarządca nieruchomości. Właściciel firmy Witkowski Nieruchomości działającej na poznańskim rynku nieruchomości.

Facebook Instagram